Training klantcontact in de winkel
Verkopen doe je op jouw eigen manier en daar heb je best succes mee. De klanten zijn tevreden en je hebt er plezier in. Toch heb je het idee dat jij en je medewerkers wel een opfris kunnen gebruiken. Gewoon wat tips voor in de praktijk. Je heeft er wel eens over nagedacht maar het komt er niet van. Hoe zou je het vinden als je met jouw team een verkooptraining gaat volgen? Niet omdat het moet maar omdat het kan. Succes gegarandeerd; meer omzet, meer winst en enthousiaste klanten en meer dan tevreden collega’s.
Onderwerpen
Tijdens de training gaan wij samen met jou en je medewerkers trainen op de volgende onderwerpen:
- Inleiding in de communicatie
- Klanten helpen is een mindset
- De eerste indruk is de beste
- Verschillende klanttypes
- De juiste vragen stellen
- Luisteren, samenvatten en doorvragen
- Behoefte van de klant in kaart brengen
- Het product of dienst goed afstemmen op de wensen en behoeftes
- Koopsignalen
- Cross selling en upselling
- De klant overtuigen het product of de dienst te kopen
- Omgaan met bezwaren
- Het verkoopgesprek professioneel afsluiten
Opzet van de training
- Training bij u op de vloer
- De dagelijkse praktijk is het uitgangspunt
- De training is als volgt opgebouwd:
- Dagdeel van 4 uur
- Uitleg over het waarom van het onderwerp
- Beperkt deel theoretische onderbouwing
- Veel oefenen in de praktijk
- Directe en concrete feedback met tips en trics
- Evaluatie en zelfreflectie
- Praktijkopdrachten tussen de bijeenkomsten.
Resultaat
Na de training is er een duurzame verandering van gedrag bij je medewerkers zichtbaar. Dit heeft tot gevolg dat je meer omzet genereert. Dat jouw klanten tevredener zijn en jij en je medewerkers enthousiaster. Kortom de sfeer in jouw winkel is sterk verbeterd. Opfrissen is succes verzekerd.
Kosten
Uitgaande van uw wensen en behoeften wordt een trainingstraject op maat gemaakt. Neem contact met op voor een vrijblijvende offerte.