Training klantcontact aan tafel

Elke dag ontmoet je klanten en voer je verkoop- en adviesgesprekken. Dat doet je op jouw geheel eigen wijze. Je hebt succes maar ook het gevoel dat het beter kan. Efficiënter, doelmatiger en met meer rendement. De training klantcontact aan tafel is een training op maat waarbij jouw praktijk, kennis en ervaring het uitgangspunt is. Of je nu een startende verkoper, adviseur bent of een gelouterde senior, ondernemer of zzp’er. Wij helpen jouw contact met je klant duurzaam te verbeteren. Voor meer omzet, meer rendement en meer klanten.

Onderwerpen

In deze training komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Inleiding in de communicatie
  • Klanten helpen is een mindset
  • De eerste indruk is de beste
  • Omgaan met verschillende type klanten
  • Doeltreffend beïnvloeden naar een volgend contactmoment
  • Gespreksstructuur
  • Behoeftegericht verkopen en adviseren
  • Vraagtechnieken en luistervaardigheden
  • Koopsignalen
  • Omgaan met weerstand
  • Afsluittechnieken

Werkwijze

  • Training van maximaal 8 deelnemers per sessie
  • De dagelijkse praktijk is het uitgangspunt
  • De training is als volgt opgebouwd:
    • Dagdeel van 4 uur
    • Uitleg over het waarom van het onderwerp
    • Beperkt deel theoretische onderbouwing
    • Oefenen met praktijkvoorbeelden
    • Evaluatie en zelfreflectie
  • Praktijkopdrachten tussen de bijeenkomsten

Resultaat

De verkoopgesprekken aan tafel zijn na deze training warmer en efficiënter. Het rendement van jouw gesprek is verbeterd en jouw klanten zijn onbewust enthousiaster. Het aantal klanten stijgt en de omzet gaat omhoog. Ze worden fans en jouw ambassadeurs. Je krijgt het drukker en drukker.

Investering

Het is de investering in tijd en geld meer dan waard. Samen met jou stellen wij een traject samen en krijgt u vooraf een vrijblijvend voorstel. Maak een afspraak voor een kennismakingsgesprek.