Training klantcontact aan de telefoon

Je belt dagelijks klanten en klanten bellen jou. De telefoon is het visitekaartje van jouw bedrijf. Hoe de telefoon wordt behandeld zegt veel over jouw bedrijf. Je wilt klantvriendelijk zijn, professioneel overkomen en een warme band met je klanten opbouwen. De training Klantcontact aan de telefoon is gericht op het aanleren van de juiste vaardigheden voor het voeren van een goed telefoongesprek die bij jou en jouw bedrijf of instelling past. Of het nu gaat om een inkomend of een uitgaand gesprek. Wij helpen je te professionaliseren.

Voor wie?

Voor klantenservices, call centers, verkoop binnendienst, recepties, afdelingen met klantcontact en iedereen die zich verder wil professionaliseren om de klant gelukkiger te maken.

Onderwerpen

In de training komen de volgende onderwerpen voorbij:

  • Inleiding in de communicatie
  • Klanten helpen is een mindset
  • De eerste indruk is de beste
  • Gespreksopbouw
  • Etiquette en huisstijl
  • Houding, woordkeuze en stemgebruik aan de telefoon
  • Het voeren van efficiënte en effectieve gesprekken
  • Koopsignalen en omgaan met tegenwerpingen
  • Klantwaarde toevoegen, cross selling en up selling
  • Omgaan met lastige gesprekken
  • Slechtnieuwsgesprekken en nee zeggen
  • Afsluittechnieken
  • Het telefoongesprek professioneel afsluiten

Opzet van de training

  • Training klassikaal afgewisseld met coaching on the job aan de telefoon
  • De dagelijkse praktijk is het uitgangspunt
  • De training is als volgt opgebouwd:
    • Dagdeel van 4 uur
    • Uitleg over het waarom van het onderwerp
    • Beperkt deel theoretische onderbouwing
    • Veel oefenen in de praktijk en on the job
    • Directe en concrete feedback met tips en trics
    • Evaluatie en zelfreflectie
  • Praktijkopdrachten tussen de bijeenkomsten.

Resultaat

Na het volgen van de Telefoontraining worden inkomende en uitgaande telefoongesprekken professioneler, efficiënter en doelmatiger. Er zal een duurzame verandering van gedrag bij jouw medewerkers plaatsvinden. Dat zorgt voor enthousiasme en meer dan tevreden klanten.

Kosten

Uw wensen en behoeften staan centraal en op basis daarvan maken wij voor u een passende offerte. Neem contact met ons op voor een eerste kennismakingsgesprek.